18. srpna 2016

ATC - Urban city

Další kartičky má opět "na svědomí" Míša. Nabídla mi na výměnu svoji a já nemohla odolat. Pokolikáté už? Ale její kartičky se mi vždy moc líbí a tak se nadšeně hlásím na výměnu.
Tentokrát na téma Urban City. 
Které město vybrat? Domažlice - kde jsem se narodila, ale vůbec to tam neznám? Plzeň - kde jsem prožila úžasné dětství a mládí, ale už ji vůbec nepoznávám? Jasně, zůstanu u města, kde prožívám svůj dospělácký život - Horažďovice. Město, které mám ráda od dětství (tatínek byl ze Lhoty, vesničky kousek od města). Město, kde se většinou raduji, ale občas i trápím. Obojí patří k životu.




Horažďovice - nejstarší zprávy jsou o osadě Gorazdějovice z r. 1251. Roku 1292 byla osada povýšena na město králem Václavem II. Roku 1307 při obléhání města zemřel český král Rudolf Habsburský. Měnili se majitelé od Bavora ze Strakonic až po Rudolfa Kinského z Vchynic a Tetova. Měnila se i podoba města. Ale stále platí - Horažďovice - perla Otavy.
Na fotkách je kostel sv. Petra a Pavla a Červená brána, která pochází z roku 1252 a je považována za druhou nejstarší v republice.

Děkuji vám za nahlédnutí a přeji příjemný den.


Žádné komentáře:

Okomentovat